مالاکیت Malacite

مالاکیت در کتب جواهرشناسی قدیم به نام دهنج ثبت شده است. 

این سنگ از کربنات طبیعی مس در نزدیکی معادن مس در گونه رنگ های سبز روشن تا سبز پررنگ و زیبا و سبز مایل به آبی پدید می آید. 

با اینکه مالاکیت دارای سختی و مقاومت کمی است ولی به عنوان نگین جواهر و نیز ساخت اشیاء زینتی مورد استفاده قرار می گیرد. 

گفتنی است این سنگ در برابر اسیدها حرارت و آمونیاک بسیار ناپایدار می نماید لذا بهتر است آن را در نمک خشک دریا شست و شو دهند. 

مالکیت به سادگی ذوب شده و دانه های مس تولید می کند با اسید هیدروکلریک جوشیده و ایجاد محلول سبز رنگ کرده ولی با آمونیاک محلول آبی می دهد. 

قطعات بریده و جلا داده شده مالکیت که در آنها دایره های متحدالمرکز با زمینه‌های سبز یا سبز مایل به آبی دیده می شوند بسیار زیبا و ارزشمند است. 

مهمترین معادن مالاکیت در کشورهای استرالیا آمریکا آفریقا ایران و سلسله جبال اورال بخصوص کشور زئیر دارنده با کیفیت ترین معادن مالکیت است. 

قابل ذکر است قدیمی ترین سنگ یادشده مالکیت مربوط به ۴ هزار سال قبل از میلاد می باشد. 

خواص و فواید این سنگ از دوره هخامنشیان در میان ایرانیان مورد استفاده بوده و برای تقویت چشم و زیاد شدن نور آن و همچنین رفع تورم رگهای چشم مورد استفاده بوده است.  همچنین جواهری است که بسیار مورد علاقه مصریان باستان یونانیان و رومی‌ها بوده که برای ساختن زیور آلات طلسم و استفاده از رنگ آن در مواد آرایشی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.  مالاکیت برای درمان اختلالات و ناراحتی های قاعدگی ن و درمان نازایی موثر است همچنین به ن حامله نیرو می بخشد و زایمان را آسان میکند به همین دلیل در قرون وسطا به سنگ قابله مشهور بوده است.  مالاکیت از بدن سم زدایی کرده و در دفع بیماری و عفونت به بدن کمک می کند در قدیم نیز در درمان مارگزیدگی و عقرب گزیدگی استفاده می شده است همچنین برای استفاده در نقاط دردناک و ضربه دیده و عضلات منقبض مفید است.
منبع : داتینو

گاه داتینو مالاکیت ,استفاده ,مورد ,بوده ,مالکیت ,درمان ,مورد استفاده ,استفاده بوده ,استفاده قرار ,مالاکیت malacite منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

. خدمات رسانی تخصصی تعمیرات لوازم خانگی http://goolnoor.rozblog.com/ دانلود رایگان عصر مثبت مجله خبری نوین نیوز jordyne7h8bih HomePage قم کوچه